پنجشنبه ۰۹ آذر ۰۲

آگهي

آگهي رايگان

تكنيك هاي طلايـي تبليـغات

۱۱۶ بازديد

 

تبليغات همانند هر شــاخه ي علمي ديگر داراي اصول و تكنيك هايي اســت كه براي بهينه سازي هر چه بهتر كاركرد آن بايد از آنها استفاده كرد. در اين مقاله بر آن شديم به شرح برخي از آگهي رايگان اين تكنيكهاي طلايي بپردازيم.يك كاراكتر جذاب بيافرينيد  اين تكنيك تبليغاتي چيزي جز خلــق يك ويژگي يا ويژگي هايي كه بر ميزان به رسميت شناختن و ارزش داستاني كمپين شما مي افزايد، نيست. كاراكتر شما مي تواند به ايفاي نقشي بپردازد  مثال نقش يك روانپزشك را بازي كند يا ممكن است در قالب يك شخصيت كارتوني ايفاي نقش كند. مثال يك دلفين يا گربه‌ باشد. شما در خلق و ايجاد يك كاراكتر و تعريف نقشي كه او در تبليغات ايفا ميكند، كامال آزاد هستيد. نكته ي خلاقانه: عليرغم آن كه «كاراكتر برند» بايد نشانگر شخصيت و ديگر جوانب برند باشد، يك شخصيت خلق شده داراي چنين ويژگي نيســت. از اين رو بهتر است آگهي رايگان ريســك كنيد و كاراكتري را برگزينيد كه خارج از شخصيت برند باشد. برخي از به ياد ماندني ترين كمپين هاي تبليغاتي جهان بر اساس كاراكترهاي خلق شده ساخته شده اند. و بسياري از بهترين آن كاراكترها، شــخصيت، ارزشها و ظاهر برند را منعكس نمي كنند. كاراكتر شــما همانند يك فيلم يا كتاب خوب بايد جالب باشد: متفاوت و پيشبيني نشده با شخصيت و رفتار جذاب و نقطه نظرات به تفصيل شرح داده شده. اين كاراكترهاي متمايز از كاراكترهاي رايج، نظر مخاطب را به خود معطوف خواهند كرد چون آنها با خرق عادت، خود را از ديگران برجسته مي سازند.

راهكاري براي مقابله با تبليغات منفي

۹۹ بازديد

 

ديجيتال ماركتينگ با وجود آنكه جديدترين عضو خانواده بازاريابي به‌شمار مي‌آيد؛ اما در مدت زمان كوتاهي توانسته جايگاه به نسبت خوبي را از آن خود كند و آثار مثبت زيادي در كسب وكارهاي مختلف به جاي بگذارد.ايران نيز مانند ساير كشورهاي جهان به استقبال از ديجيتال ماركتينگ پرداخته تا بتواند به كمك اين پديده به كسب و كارهاي بومي رونق ببخشد. در ميان انواع ديجيتال ماركتينگ، تبليغات در شبكه‌هاي اجتماعي را مي‌توان يكي از پربازده‌ترين روش‌هاي بازاريابي محصول دانست. با اين حال هميشه آگهي در شبكه‌هاي اجتماعي مثبت نيست و گاهي با آگهي رايگان پديده‌اي به نام تبليغات منفي مواجه هستيم. تبليغات منفي در تمام جهان وجود دارد و مي‌بينيم بسياري از كسب وكارها براي تخريب رقيب و به‌دست گرفتن بازار فروش دست به چنين حركتي مي‌زنند. در اين شرايط به نظر مي‌رسد بهترين راه براي كاهش اثرات منفي اين دسته از آگهي رايگان، تشخيص سريع و به موقع و مديريت آن است تا برنامه بازاريابي در فضاي مجازي با شكست مواجه نشود. البته بايد اين نكته را نيز در نظر داشت كه به طور كلي الگوي دقيق و مشخصي براي تشخيص نظرات و آگهي منفي وجود ندارد. با اين حال براساس تجربه كاري، يافتن ارتباط معنايي ميان نظرات مختلف يا شناسايي افراد خاص كه با اهدافي مشخص دست به تبليغ منفي عليه يك محصول مي‌زنند، مي‌توان تا حدودي از اثرگذاري چنين حركت‌هايي كم كرد. به عنوان نمونه درباره يك كسب و كار خاص، مانند تاكسي‌ياب اينترنتي به يكباره با حجم بالايي از نظرات منفي و منتقدانه درباره بي‌توجهي به راه‌اندازي سرويس بانوان روبه‌رو مي‌شويم. امري كه به آن توجه شده، اما در راستاي سياست‌هاي تبليغ منفي و مخرب، به طور عمدي ناديده گرفته مي‌شود. آگهي رايگان بايد توجه داشت كه در كنار تشخيص سريع و مقابله با نظرات منفي، تشويق كاربران به ارائه نظرات و تجربيات مثبت و حمايت از آنان مي‌تواند تا ميزان زيادي از اثر نظرات منفي بكاهد. تبليغات دهان‌به‌دهان به‌ويژه اگر آگهي مثبت باشد، علاوه بر خنثي كردن اثر تبليغات منفي مي‌تواند كاربران بيشتري را به استفاده از محصول ترغيب كند و به همين دليل بايد بيشتر به آن اهميت داد.

چگونه تبليغات خلاق داشته باشيم

۱۱۲ بازديد

 

امروزه كافيست اندكي به محيط اطراف خود دقت كنيم، تبليغات به طرق مختلف راه خود را براي ظاهر شدن بر سر راه شما پيدا مي  كنند، حال مهمترين نكته اين است كه كدام تبليغ  ماندگاري بيشتري در ذهن مخاطبان دارد و در نهايت ميل به خريد را افزايش مي دهد، براي رسيدن به چنين جايگاهي لازم است تبليغاتي اثر بخش آگهي رايگان داشته باشيم، يكي از ملزومات تبليغات اثربخش داشتن خلاقيت است.  خلاقيت عامل ايجاد كننده تمايز و مزيتي در ميان سيل انبوه تبليغات است. تكنيك هاي خلاقانه در تبليغات ابزاري هستند كه براي جلب توجه، ايجاد درگيري ذهني و تغيير ديدگاه ها و نگرش مردم به كار ميروند تا در نهايت بتوانند پيام برند يا محصول خود را به مخاطب انتقال دهند. به طور كلي بايد در نظر داشت كه براي داشتن يك آگهي تبليغاتي خلاقانه رعايت چند نكته ضروري است: كنار گذاشتن سنت رايج، دوري از چهارچوب هاي دست و پاگير، داشتن شيطنت، سر زدن به هر جايي كه كسي انتظارش را ندارد و تا حدي پيشبيني نشده است، اجتناب از رسانه هايي كه مملو از تبليغات هستند و برعكس، يافتن انواعي كه تا به حال به كار گرفته نشده اند.خلاقيت در تبليغات ۵ بعد مختلف دارد كه مي توان درآگهي رايگان  آن بخش ها تغييراتي اعمال كرد:بسط و گسترش: تبليغاتي كه ممكن است شامل جزئيات پيشبيني نشده و يا ايده هايي باشد كه احتمال پيچيده شدن يا بزرگ شدن را داشته باشد.ارزش هنري:تبليغاتي كه مي تواند شامل جذابيت هاي هنري كلامي، بصري و شنيداري( كيفيت بالاي توليد، ديالوگ هاي تاثيرگذار و يا موسيقي خاطره انگيز) باشد.

بنرها و نام شركت ها

۱۱۳ بازديد

 

پر استفاده ترين تبليغات انترنتي، بنرها هستند و استفاده از ابزار روش هاي نوين، افزون بر افزايش تاثير اين روش تبليغاتي، انقلاب در اين نوع تبليغ ايجاد كرده است. براي كساني كه ابزارهاي سنتي تبليغ، مانند تلويزيون، راديو يا تبليغات چاپي استفاده مي كنند، آگهي رايگان بنري نقش بسزايي در افزايش قابليت هاي تصويري علامت هاي تجاري دارند و همين طور ميانگين تعداد كليك ها را افزايش مي دهند. مطابق گزارش تبليغاتي فورستر در شرايط يكسان، تبليغات online تاثر بسزايي در مشهور شدن نام تجاري شركت ها دارند ( چيزي در حدود 60 درصد). هزينه اين نوع تبليغات بسيار كم تر از تبليغات عادي است. به ياد داشته باشيم كه بازارياب آگهي رايگان ها بايد براي افزايش بازدهي، از فناوري نوين در تركيب تبليغات online و offline استفاده مي كنند. افرادي كه ابزارهاي تبليغاتي سنتي را براي محصولات خود مناسب نمي دانند، مي توانند از آگهي بنري براي گسترش نام شركت خود بيش ترين بهره را ببرند. كليد موفقيت افرادي كه فعاليتهايشان ارتباط تنگاتنگي با شبكه اينترنت دارد، گنجاندن بنرها در وب سايت هايي است كع به نجوي به موضوع تبليغ آن ها مرتبط هستند. ديدن آگهي بنري يك شركت از سوي مشتريان، چه با كليك بر روي آن ها همراه باشد و چه نباشد، در معروف كردن نام شركت با هزينه اي اندك، نقشي باورنگردني دارد. امروزه بنرها را حدود 4 تا 8 هفته در سايت قرار مي دهند، اما براي دست يابي به نتيجه بهتر، به زمان بيش تري نياز است . تبليغات آؤم شرمت ها در اينترنت مانند موارد سنتي مشابه، به تلاشي بسيار نياز دارد، اما در اين مورد شما بايد آگهي رايگان گاهي مطالب را به روز كنيد. در اين صورت مطمئن باشيد نام آرم تجاري مورد نظرتان را در ذهن ها ماندگار مي كنيد. حجم، فضا و مكان قابليت هاي ارتباط دو سويه و شيوه هاي بيان گفتاري و شنيداري تبليغات بنري در صفحات وب رو به افزايش است. اگر پيش از اين كه ساير بازارياب ها خبردار شوند و فرصت ها را ازچنگ شما در آورند، به كسب درآمد از اين منبع بپردازيد، خواهيد ديد كه در مدتي كوتاه مزاياي بسياري به دست مي آوريد و به سرعت معروف خواهيد شد.

بنرها و كاهش كليك ها در تبليغات

۱۱۱ بازديد

 

در اوايل قرن حاضر، با كاهش تعداد كليك از 2 تا 3 درصد در دهه 90 به 5% درصد، اين تصور به وجود آمد كه عمر مفيد بنرها به پايان رسيده است. خوشبختانه، در آن زمان تحقيقاتي انجام شد كه نشان مي داد بنرها نقش مهمي در معروف كردن نام و نشان تجاري شركت ها در اينترنت به عهده دارد. در واقع، با وجود كاهش ميانگين تعداد كليك ها، معياري ديگري در روش هاي بازاريابي زنجيره اي آگهي رايگان وجود دارد كه بر موثر بودن بنر ها تاكيد مي كند. بديهي است، روش هاي بازاريابي زنجيره اي تا كنون كمك هاي قابل توجهي به فروش به فروش از طريق شبكه اينترنت كرده اند. به اين ترتيب، بنرها حتي با كاهش ميانگين كليلك ها، هنوز در تبليغات اينترنتي نقشي پر رنگ دارند و حتي در سال هاي گذشته، با توجه به افزايش علاقه مردم به اينترنت، كارآيي و نقش بيش تري در بازاريابي الكترونيكي پيدا كرده اند. اگر تبليغات بنري را با روش بازاريابي مستقيم از طريق پست مقايسه كنيم، در مي يابيم كه انتظار ما از تعداد  پاسخ ها بايد واقع بينانه باشد. آمار نشان مي دهد كه پاسخ هاي بدست آمده از بسته هاي پستي فرستاده شده، بسيار اندك و حتي كم تر از 5/0 درصد است. بنابراين، چندان مايه تعجب نخواهد بود اگر ميانگين تعداد كليك ها در هر صد كليك، در مورد بنرها نيز در همين سطح باشد، نكته اي كه با ذهن مي آيد اين آگهي رايگان است كه بنرها هنوز هم به طور مستقيم نيازهاي شغلي را برآورده مي كنند. اين امر شايد به توانايي بنرها درتبليغات مربوط به آرم و زنده نگه داشتن نام شركت ها، محصولات و خدمات و هم چنين يادآوري پي در پي نام آن ها بر مي گردد.

تكنيك هاي تبليغاتي؛ ابزارهايي نوين براي رونق شركت‌ها

۱۰۴ بازديد

 

تكنيك‌هاي تبليغاتي متفاوت و متنوعي وجود دارد كه اكنون براي تبليغات محصولات و خدمات مورد استفاده قرار مي‌گيرد. البته در اين مقاله برخي از جديدترين و داغ ترين گرايش‌هاي تبليغاتي كه به شهرت بسياري در جهان دست پيدا كرده‌اند به مخاطبان ارائه مي‌شود چرا كه همه اكنون به دنبال روش‌هاي انگيزشي جديدي هستند كه بتوانند از آنها استفاده كنند. بسياري از روش هاي تبليغاتي جديد نتيجه ظهور اينترنت و برخي ديگر تنها ايده‌هايي ناب و اصيل هستند كه تبليغات رسانه اي فعلي را به روش هايي بسيار جذاب و برجسته تبديل كرده‌اند.تبليغات اينترنتي مفهوم گسترده اي است و انواع متفاوتي را در بر مي‌گيرد. برخي از اين روش هاي تبليغاتي اينترنتي  آگهي رايگان اكنون نيز مورد استفاده قرار مي گيرند. تبليغات ايميلي يكي از اين روش ها است و تبليغات بنري، تبليغات پيكسلي ، تبليغات وبلاگي ، تبليغات كليدواژه اي و در نهايت تبليغات موقعيتي نيز نوع ديگري از تبليغات اينترنتي هستند. همانطور كه تبليغات بيلبوردي پيش از اين در جاده ها مورد استفاده قرار مي‌گرفت نوع مشابه اين تبليغات در فضاي مبتني بر وب مطرح است. آيا تا به حال به نواره‌هاي تبليغاتي كه در بالاي صفحات وب در حين كار و مطالعه ظاهر مي شود دقت كرده‌ايد؟ اين نواره‌ها در حقيقت همان بنرها هستند.بنرهاي مبتني بر وب يا بنرهاي وبي معمولا با استفاده از  آگهي رايگان تصاوير و يا برنامه جاوا و يا هر برنامه چندرسانه اي و انيميشني ديگر ساخته مي شوند. بنرهاي وبي معمولا به صفحات وبي لينك مي‌شوند كه با محتواي وب سايت هاي موجود ارتباط دارند.

آشنايي با روش‌هاي مدرن تبليغات

۱۰۳ بازديد

 

در عصر امروز تبليغات ديگر به تبليغات تلويزيوني و روزنامه اي محدود نمي‌شود. اكنون و در دنياي امروز روش‌هاي نويني براي تبليغات مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه نگاهي به اين روش‌هاي مدرن در ايجاد ديدي گسترده نسبت به اين مقوله مي‌تواند بسيار مفيد باشد و ايده‌هاي كارآمدي را در ذهن فعالان آگهي رايگان اين حوزه ايجاد كند. امروزه تبليغات و بازاريابي بخشي ضروري از دنياي تجارت را تشكيل مي‌دهد. اگر محصولي خوب يا خدماتي مفيد و كارآمد در اختيار داشته باشيد، بايد از هنر چگونگي فروختن آن نيز برخوردار باشيد. البته با اين وجود هنوز هم آژانس‌هايي هستند كه براي تبليغات محصولات خود از روش‌هاي قديمي و سنتي استفاده مي‌كنند اما از سوي ديگر بازيگران پيشرويي در اين بازار وجود دارند كه به استفاده از روش‌هاي جديد و مدرن تبليغات علاقه مند شده اند. آژانس‌هاي تبليغاتي زيادي وجود دارند كه كه استفاده از اين روش‌هاي مدرن را در دستور كار تبليغاتي خود قرار داده اند و از ايده‌هايي كه واقعا جديد و مبتكرانه هستند در تبليغات خود استفاده مي كنند. تبليغات روزنامه‌اي و آگهي‌هاي تبليغاتي ورقه‌اي ديگر كارآيي ندارند.اشخاصي آگهي رايگان كه هنوز به تبليغات روزنامه اي، تلويزيوني يا راديويي اميدوار هستند و گمان مي كنند كه اين تبليغات مي‌تواند در فروش محصولات و خدمات آنها مفيد بوده و در اين امر نقش مثبتي دارد بايد در دوره هاي جديدي كه روش‌هاي جديد و ايده‌هاي جديد تبليغات را آموزش مي‌دهد شركت كنند. در اين مقاله سعي بر اين است كه به طور مختصر اين روش هاي تبليغاتي مدرن به مخاطبان ارائه شده و به آنها شناسانده شود

ابزارهاي بازاريابي نوين چيست

۱۰۴ بازديد

 

در كسب و كارهاي امروزي و بازاريابي نوين ، مشتريان مهره هاي اصلي و تعيين كننده در هر شركت و سازماني هستند. در صورتي كه شركتي بخواهد به صورت طولاني و در گذر زمان در آگهي رايگان عرصه رقابت و بازار باقي بماند بايد بتواند رضايت مشتريان را جلب كند. براي اينكه بتوان به هدف رضايت مشتريان دست پيدا كرد لازم است مديران شركتها و سازمانها ديد وسيع و همه جانبه  اي از شرايط دروني و بيروني شركتها داشته باشند. از جمله موارد و چالشهاي جديد در بازاريابي تغييرات بوجود آمده كه در بالا به عمده ترين آنها اشاره شد نشان مي دهد كه بازاريابي در دنياي در شرايط كنوني نسبت به بازاريابي گذشته بسيار تغيير كرده است و همين خود نيازمند مهارتهاي مديريتي و دانش هاي جديد است. استفاده از فناوريهاي نوين در جهت اهداف بازاريابي در دنياي كنوني ، اطلاعات فراواني از طريق رسانه هاي مختلف انتقال مي يابد. همين گستردگي استفاده از بازاريابي اينترنتي و بازاريابي الكترونيكي موجب شده است بسياري از هزينه ها و مشكلات در جهت يافتن اطلاعات از بين برود ؛ و اين در حالي است كه اين امكانات خود نياز به داشتن دانش و استفاده صحيح از اين امكانات و ظرفيتها است كه همين موجب اهميت آن مي شود و لازم است صاحبان شركتها و مديران نسبت به دانشهاي جديد آگاهي داشته و در جهت كسب آنها توسط خودشان و همچنين آموزش آنها براي كاركنان اهتمام داشته باشند. وجود و افزايش رقيبهاي بين المللي فن آوريهاي ارتباطي و اطلاعاتي موجب شده بازاريابي در عرصه بين المللي توسعه پيدا كند كه خود بر پيچيدگي و گستردگي در بازاريابي نوين افزوده است. در كنار افزايش اطلاعات در محيط اينترنتي و الكترونيكي مجازي ، محيطهاي به شدت رقابتي ايجاد شده كه گستردگي اين آگهي رايگان رقابتها در يك فضاي بين المللي موجب افزايش دشواري آن شده است. كه خود موجب رشد بازاريابي اينترنتي  شده است.

نقش تبليغات در بازاريابي

۱۰۷ بازديد

 

امروزه تبليغات يكي از پرقدرت ترين ابزارهاي مديريتي در بازاريابي است و هنوز هم هستند شركتهايي كه سرمايه گذاري قابل توجهي در اين زمينه انجام ميدهند. در واقع تبليغات وسيله ايست جهت تسريع در حركت كالا از نقطه توليد به مصرف. آگهي رايگان در اين موضوع سعي شده كوتاه به انواع تبليغات، هدف آگهي و روشهاي موثر در تبليغات پرداخته شود.همچنان كه جوامع اوليه با ايجاد علائم و نشانه هايي سعي در برقراري ارتباط با يكديگر داشته اند، بديهي است جوامع امروزي نيز نيازمند برقراري ارتباط با يكديگر به شيوه نوين خود هستند. منظور از ارتباط، القا و ابراز عقايد و نظرات و به بيان ديگر جهت دهي به شيوه تفكر سايرين است. وقتي اين ارتباط به صورت جمعي باشد آگهي رايگان شكل گرفته است. زماني كه اين فعاليت شكل دهي و تأثير بر افكار جمعي به وسيله سازمانهاي اقتصادي و بازرگاني صورت پذيرد، تبليغات مادي است كه بر روند فروش و ارائه خدمات تأثيرگذار مي باشد. و به واقع نوعي تشويق مردم يا مخاطب به مصرف تبليغات در صورتي كه به صورت مكرر و هدفمند باشد باعث ايجاد ميل به خريد يا استفاده از خدمات قابل ارائه مي شود. حتي گاهي افراد آنقدر در معرض تبليغات خاصي قرار مي گيرند كه تلاش ميكنند سطح زندگي و درآمدي خود را بالا ببرند. نتيجه مسلم تبليغات موثر، ازدياد فروش و ارائه خدمات بيشتر به مخاطبين مي باشد. و اين امر خود باعث بزرگتر شدن موسسات توليدي و بازرگاني (خدماتي) مي گردد كه براي اداره امور خود به متخصصين نياز دارند. (مثال بارز سطح درآمدي كارمندي با تحصيلات آگهي رايگان متوسطه در قسمت فروش يا بازرگاني سازمان و كارمندي با تحصيلات و تخصص مرتبط) تبليغات (توجه شود تبليغات موثر) باعث ايجاد رغبت به داشتن اشيا يا خدمات مي گردد، و اين امر در بالا بردن سطح زندگي تأثير بسزايي دارد. مردم بجاي پس انداز سرمايه، بخش زيادي از آن را صرف زندگي راحت تر مي كنند.

تفاوت تبليغات و بازاريابي چيست

۱۰۶ بازديد

 

تفاوت تبليغات و بازاريابي براي برخي افراد و حتي برخي مديران چندان مشخص نشده است. شايد علت آن باشد كه به هم مرتبط بوده و لازم و ملزوم هم هستند. آگهي و بازاريابي دو مفهوم جدا هستند. اما  بسياري از مردم آن را چيز يكساني مي دانند. كه با استفاده از آن يك محصول يا سرويس به بازار عرضه مي شود. اما آنها مفاهيم متمايزي هستند. و درك تفاوت ميان اين دو مهم است. زيرا بايد به هريك توجه خاصي داشته باشيد. اين مقاله به توضيح تفاوت تبليغات و بازاريابي مي پردازد تا بتوانيد به طور واضح رويكرد آگهي و بازاريابي براي كسب و كارتان را انتخاب كنيد. با پديده فكر مهتر همراه باشيد.براي درك بهتر تفاوت تبليغات و بازاريابي ابتدا به تعريف اين دو مفهوم مي پردازيم. با تعريف هريك از اين دو مفهوم و همچنين مشخص شدن حوزه عملكرد آنها، مي توان به تفاوت آنها پي برد.بازاريابي به استراتژي ها و آگهي رايگان تمهيدات شما براي آماده سازي محصول يا خدمات جهت فروش و شناسايي مشتريان هدف براي محصول اشاره دارد. بازاريابي فرآيند پيش رونده ي طولاني مدتي است كه به وسيله ي آن تشخيص مي دهيد كه چگونه بايد محصول خود را بسته بندي و برند دار وطراحي كرده تا بتوان در بازار هدف مورد نظر سرمايه گذاري نمود.بازاريابي موفق زمينه هاي قابل توجهي را از لحاظ وضوح مطالعه بازار هدف شامل مي شود. نيازهاي مشتريان شما چيست؟ چگونه به آنها پاسخ خواهيد داد؟  چه چيزي بيشترين اهميت را براي آنها دارد و شما چقدر به جنبه هاي مختلف محصول يا خدمات خود اهميت مي دهيد؟ نيازها و امكانات افراد در دهه ي ۲۰ زندگيشان به شدت با نيازهاي افراد در دهه ۵۰ زندگيشان متفاوت است. بنابراين صرف آگهي رايگان زمان براي ارزيابي بازار هدف به طور جامع، بسيار مهم است. برندينگ و پيامرساني مورد نياز براي دستيابي به گروه هاي سني مختلف متفاوت خواهد بود. و براي اطمينان از يك كمپين تبليغاتي موفق لازم است تا به طور موثر با اين گروه ها ارتباط برقرار كنيد.