چهارشنبه ۱۳ دی ۰۲

نقش تبليغات در بازاريابي

۱۰۸ بازديد

 

امروزه تبليغات يكي از پرقدرت ترين ابزارهاي مديريتي در بازاريابي است و هنوز هم هستند شركتهايي كه سرمايه گذاري قابل توجهي در اين زمينه انجام ميدهند. در واقع تبليغات وسيله ايست جهت تسريع در حركت كالا از نقطه توليد به مصرف. آگهي رايگان در اين موضوع سعي شده كوتاه به انواع تبليغات، هدف آگهي و روشهاي موثر در تبليغات پرداخته شود.همچنان كه جوامع اوليه با ايجاد علائم و نشانه هايي سعي در برقراري ارتباط با يكديگر داشته اند، بديهي است جوامع امروزي نيز نيازمند برقراري ارتباط با يكديگر به شيوه نوين خود هستند. منظور از ارتباط، القا و ابراز عقايد و نظرات و به بيان ديگر جهت دهي به شيوه تفكر سايرين است. وقتي اين ارتباط به صورت جمعي باشد آگهي رايگان شكل گرفته است. زماني كه اين فعاليت شكل دهي و تأثير بر افكار جمعي به وسيله سازمانهاي اقتصادي و بازرگاني صورت پذيرد، تبليغات مادي است كه بر روند فروش و ارائه خدمات تأثيرگذار مي باشد. و به واقع نوعي تشويق مردم يا مخاطب به مصرف تبليغات در صورتي كه به صورت مكرر و هدفمند باشد باعث ايجاد ميل به خريد يا استفاده از خدمات قابل ارائه مي شود. حتي گاهي افراد آنقدر در معرض تبليغات خاصي قرار مي گيرند كه تلاش ميكنند سطح زندگي و درآمدي خود را بالا ببرند. نتيجه مسلم تبليغات موثر، ازدياد فروش و ارائه خدمات بيشتر به مخاطبين مي باشد. و اين امر خود باعث بزرگتر شدن موسسات توليدي و بازرگاني (خدماتي) مي گردد كه براي اداره امور خود به متخصصين نياز دارند. (مثال بارز سطح درآمدي كارمندي با تحصيلات آگهي رايگان متوسطه در قسمت فروش يا بازرگاني سازمان و كارمندي با تحصيلات و تخصص مرتبط) تبليغات (توجه شود تبليغات موثر) باعث ايجاد رغبت به داشتن اشيا يا خدمات مي گردد، و اين امر در بالا بردن سطح زندگي تأثير بسزايي دارد. مردم بجاي پس انداز سرمايه، بخش زيادي از آن را صرف زندگي راحت تر مي كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.